Taormina

Jeg har alltid hatt lyst å reise til Sicilia! Og i juli fikk jeg endelig muligheten!! Sicilia er Italias største øy, og også den største øya i Middelhavet. Det første jeg alltid har tenkt på når jeg har hørt ordet Sicilia, er mafia! = ) Men når jeg fant ut at jeg skulle dit, begynte jeg å lese masse om Sicilia .. Og skjønte da at dette er en øy som har mye mer å by på enn bare mafia virksomhet. For de som derimot er veldig interessert i nettopp dette, finnes det steder å besøke som ble brukt i innspillingen av den legendariske mafiafilmen Gudfaren. Vi la til havn i Messina, som er den tredje største byen på Sicilia. Men vi fikk høre at det ikke var så spennende her. Og valget falt derfor for tur til vakre Taormina! Dette var et sted jeg var blitt anbefalt av flere å besøke. Det er et Sicilias mest kjente reisemål. Favoritten! Og hit vil alle for å oppleve bilfri idyll, isbarer, koselige brosteins handlegater, gamle kirker, kulturhistoriske severdigheter, sjarm og fantastisk utsikt! Her ligger også de dyreste og mest eksklusive hotellene på Sicilia. Så dette er derfor også et populært sted for de rike og de berømte: kjendisene! Taormina ligger høyt oppe på en klippe. Og bare bussturen opp hit, var litt av en opplevelse! Svingete smale veier langs en klippe, som bare går høyere og høyere! Så høyt, at flere av de andre passasjerene om bord på bussen hylte flere ganger! Når bussen skulle rygge for eksempel på det høyeste punktet, var flere sikre på at vi skulle ramle ned av klippen! : D Men vi kom oss opp! (Og heldigvis finnes det bremser på busser som kjører her! …) Når vi omsider sto på torget Piazza IX Aprile kunne vi nyte panoramautsikt ut over havet. Bare utsikten fra alle utsiktspunktene her oppe, var alene verdt turen hele veien opp hit! Taormina er en veldig fin småby som jeg er glad jeg fikk med meg. Absolutt et sted man burde få med seg om man har tenkt seg til Sicilia!

6 kommentarer
    1. Å ja, jeg vil tibake hit. Så du alle de flotte vindusutstillingene. Det var her jeg tok masse bilder av et flott vindu, og hørte en bak meg som lo og sa No photo. Da stod det fullt av skilt inne i vinduet der det stod No photo, men de hadde visst hjernen min skrudd av,hehe. Nydelig liten by som jeg vil tilbake til for vi hadde for liten tid er. Vi skulle til Etna også. Vi la til i Catania, tror jeg byen hette.

    2. Veldig koselig her Mariann Sæther Tokle! Kunne også tenkt meg å få sett mer av Sicilia. Vi hadde en hel dag i Taormina. Men det var veldig varmt. Og flyselskapet hadde mistet vognen til den lille på vei til Roma. Så gikk rundt i 39 grader og bar på en tung liten en, som absolutt ikke ville gå selv den dagen. Masse fine butikker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg