Antibes

En av de siste dagene vi var på ferie, besøkte vi Antibes. Dette er et sted som flere har anbefalt meg å besøke. Og når jeg først var i nærheten, bestemte jeg meg for å benytte muligheten til å dra dit.

Vi tok toget fra togstasjonen i Villefranche, hvor vi bodde. Dessverre gikk det ikke er direkte tog akkurat da. Så vi måtte gå av i Nice etter 2 stopp, og vente der på et nytt tog, ganske lenge. Omsider kom et tog som hadde stopp i Cannes. Og siden Antibes er stoppet før Cannes, kunne vi hoppe på det. Turen fra Nice og videre til Antibes tok cirka 30 minutt.

Hadde på forhånd blitt tipset om at det var en koselig by i strandområdet rundt gamlebyen som var veldig  fint. Så fra togstasjonen ruslet vi direkte hit. Her fant vi en veldig fin havn med masse båter, mange fine butikker, spiseplasser, flere sandstrender og en gammel borg i havneområdet.

Jeg hadde hørt at verdens største yacht skulle ligge ved Antibes mens vi var der. Og jeg hadde så lyst å se hvor stor denne yachten faktisk var. Så gikk å lette etter den, uten å finne den. Den hadde trolig akkurat seilt videre fra Antibes.

Det er en egen lukket havn til de største og dyreste yachtene. Men disse kan man se om man går opp på  fortet / borgen som omringer havnen. Herfra har man  også panormautsikt over store deler av Antibes!

Vi var også en liten tur innom den nyere delen av byen. Men her var det ikke særlig spennende, utfra det vi så. Kunne ønske vi heller hadde brukt lengre tid på å utforske alt som var i gamlebyen, fremfor å gå dit. Men vi hadde dessverre ikke så mange timer på oss. Og solen kokte den dagen, så det ble med det vi fikk sett.

Antibes var en veldig flott plass! Og et sted jeg anbefaler å dra på dagstur om man skulle befinne seg i nærheten. Dette er sikkert er sted som er hyggelig å bo noen dager også. Kjempefint sted!!

#antibes #frankrike #franskeriviera #mandag #hverdag #foto #sol #sommer #ferie #mamma #blogg #mammablogg #familie #reise #aktiv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg