Portofino

I slutten av juli besøkte vi Portofino i Italia for første gang. Dette er et sted jeg alltid har drømt om å besøke! Og jeg har brukt mye tid på å dagdrømme meg vekk i bilder fra Googel nettopp fra denne plassen. Hehe! Derfor var stoppet vi hadde her langs den italienske riviera noe jeg virkelig hadde sett fram til i lang tid. Mer om førsteinntrykket jeg fikk herfra, mens jeg var der, kan du lese om i et tidligere innlegg som du finner HER!

Nå har jeg begynt å gå gjennom bilder fra ferien og tenkte jeg ville dele noen av de. Forelsket meg helt i denne lille plassen! Elsker små, fargerike, landsbyaktige og søvnige steder som dette. Steder hvor man får følelsen av tiden har stoppet opp helt. Dette er en bitteliten plass som jeg i ettertid, personlig tenker at det holder å besøke på dagstur, om man befinner seg i nærheten. Gjerne en halv dag i kombinasjon med de andre små byene og flotte plassene i nærheten på den italienske riviera.

Vi lå ankret opp i bukta på en cruisebåt 20 minutter unna selve Portofino, og herfra ble vi fraktet inn på små båter. Flere valgte å bli med på organiserte turer som cruisebåten arrangerte her. Men de aller fleste valgte å utforske på egenhånd. Mange av de andre gjestene og passasjerene ombord valgte, for å få mest mulig ut av dagen, å tilbringe noen timer i Portofino og noen timer i den vel så idylliske nabobyen Santa Margherita

Tilbakemeldingene fra andre gjester ombord på båten var at de likte bedre Santa Margherita, for dette var en litt større plass hvor det er mer å se og finne på. Flere ga også uttrykk for at de var skuffa over Portofino. Det er nemlig begrenset hva man kan finne på der. Mine to eldste døtre syntes heller ikke Portofino var det mest spennende stedet på jord. De sa de hadde sett alt etter mindre enn 10 minutt og var da mest ivrig etter å dra tilbake til cruisebåten igjen, til min store irritasjon, fremfor å tilbringe dagen med å slappe av i havna i Portofino. Så kanskje ikke helt favorittplassen for små barn og rastløse ungdommer.

Om jeg noensinne kommer tilbake til dette området, og det skal man ikke se bort i fra, kunne jeg tenke meg å heller dra til nabobyen for å utforske hva Santa Margherita har å tilby. Jeg ville nok ikke ha brukt en formue på å bo på hotell i selve Portofino, for jeg tenker at det holdt med den ene dagene vi var der. Uansett så er det ingen tvil om Portofino er en veldig flott plass som det var kjekt å ha fått med seg!

#portofino #italia #reise #cruise #familie #mamma #barn #tenåringer #juli #foto #natur #sommer #minner #blogg #italiensk #riviera #foto

8 kommentarer

Siste innlegg