Tilbake til Portofino igjen

Etter en halv dag i Portofino var resten av familien kjempelei av hele plassen og syns de hadde sett mer enn nok. Så de tok første båt som kom for å hente oss tilbake til cruisebåten, som lå der ut på havet, og litt motvillig følte jeg at jeg ikke hadde annet valg enn å bli med tilbake. Selv om jeg fint kunne blitt i land mye mye lenger på en sååå fin plass.

Tilbake på cruiset igjen spiste vi lunsj og etterpå sovnet hele familien. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre det samme, sove litt, for det er rart hvor trøtt man blir av å være på sjøen, kombinert med sol og varme. Men så tenkte jeg at jeg heller burde dra tilbake igjen til Portofino, når jeg først var så nær. For det er jo ikke sikkert at jeg noensinne kommer tilbake .. Så der og da bestemte jeg meg spontant for å bare ta en bitteliten tur tilbake igjen mens de andre sov tungt. Rastløs sjel som jeg er.

Hele dagen var det røff sjø frem og tilbake fra cruiset og inn til Portofino. Jeg skjønte når jeg satte meg ombord igjen i den lille båten, som skulle frakte meg i land, at det ikke var blitt noe bedre de siste timene, kanskje litt verre? Mye verre! Men når det er noe man vil nok, er det bare å stålsette seg for hva som vil komme. En båttur som ikke var så veldig hyggelig pga den grove sjøen. Men heldigvis roet havet seg kraftig ned når vi nærmet oss bukten til Portofino på ny.

Siden resten av familien var igjen på båten bestemte jeg meg for å ikke være så lenge. Bare suge til meg noen siste øyeblikk fra denne vakre plassen! Spaserte nedover havna, gjennom de få gatene og satte meg ned på en bryggekant. Kikket på livet, båtene, menneskene og duppet beina i havet. Tenkte på hvor fint jeg syntes det var der .. og lot tiden stå litt stille, mens jeg tok et siste farvel med denne fine lille plassen.

Etterhvert begynte det å bli ettermiddag og jeg måtte tilbake. Psyket meg opp til nok en båttur på havet. Og hadde nok engang en voldsom ‘opp og ned tur’ gjennom bølgene før jeg kom tilbake til cruisebåten igjen. Listet meg stille inn på lugaren og der sov alle fremdeles. De merket ikke at jeg var borte engang. Og jeg kjente da at jeg var klar for å forlate Portofino og våkne opp til en helt ny plass neste morgen.

#portofino #italia #cruise #familie #mamma #reise #natur #sommer #opplevelse #barn #blogg #foto

6 kommentarer

Siste innlegg