Tilbakeblikk på Grand Hotel Central i Barcelona

Før helgen klarte jeg utrolig nok å ramle ned en lang og bratt trapp! Skulle forte meg til jobb og klarte å tryne ned 12 trappetrinn og faktisk en hel etasje. Landet på høyre side og skamslo både ene armen og hofta. Siden da har jeg ikke klart å sitte, stå eller gå lenge om gangen. Det eneste jeg klarer er å ligge på venstre side. Og for en rastløs sjel kan det vel ikke bli stort verre enn det er nå! Innimellom intense smertetopper drømmer jeg om ferie og destinasjoner som er langt unna mitt eget soverom, som jeg begynner å bli noe så vanvittig lei av.

Men nå man plutselig blir fanget i sin egen seng får man god tid til å tenke og i dag har jeg tenkt masse på hotellet vi bodde på sist vi besøkte Barcelona igjen. Grand Hotel Central er mitt absolutte favoritthotell i den populære spanske storbyen som vi aldri blir lei av!

Dette hotellet har i tillegg til perfekt beliggenhet midt mellom strand og shopping også en takterrasse med svømmebasseng, bar og spiseplass og store deilige rom! Denne gang var vi så heldige at vi fikk bo på en ekstra stor Master Suite. Dette rommet er hele 50 m² ! De har også vanlige dobbeltrom og Grand Suite som er 60 m² stort. De ulike sidene for hotellbookinger kjører hele tiden prisene opp og ned og man kan fort gjøre et kupp på hotellet om man følger litt med.

Det beste med hotellet er den fine takterrassen! Nå hadde dessverre ikke vi helt været med oss når vi var her i april. Om sommeren finnes det ikke en bedre plass å slappe av! Bassenget er uansett oppvarmet og kan brukes hele året. Men ekstra fint å være her når solen skinner og det er litt varmt i lufta. På kvelden serverer de middag her fra klokken 19. Baren har åpent til klokken 01 så lenge det ikke regner.

Nå venter straks nytt røntgen! Skal sjekke om jeg har fått brudd i noen ribbein i tillegg. Det glemte de nemlig å sjekke når jeg tok røntgen på lørdag. Og mye tyder på at det er en mulighet for det i tillegg. Det er umulig å sove og tungt å puste og sånn skal det jo ikke være …

#grandhotelcentral #hotel #barcelona #tips #reise #spania #mai #foto



Booking.com

(function(d, sc, u) {
var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0];
s.type = ‘text/javascript’;
s.async = true;
s.src = u + ‘?v=’ + (+new Date());
p.parentNode.insertBefore(s,p);
})(document, ‘script’, ‘//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js’);

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg