En dag i filmbyen Cannes

Sommeren for et par år siden bestemte vi oss for å ta toget rundt på den Franske Riviera. Togbilletter er billig her! Og den ene flotte byen etter den andre ligger som perler på en snor langs kysten. Et av stedene vi hadde gledet oss veldig ti å besøke da var nettopp Cannes. Men den gang innfridde ikke besøket helt. Sist vi besøkte Cannes reiste vi nemlig derfra med veldig blandet følelser. Den gangen regnet det, alt så litt trist ut og vi var heller ikke på stranden. Derfor hadde vi egentlig ingen forventninger til dette stoppet i dag det hele tatt.

Denne gang hadde vi sol og vi fikk endelig besøkt strendene her i byen som var målet vårt i dag. Vi ble hentet fra cruiseskipet med en tenderbåt i dag morges like etter frokost. Turen fra hvor vi ligger ankret opp i bukta utenfor Cannes og inn til land tok omtrent 20 minutt. Havet er helt rolig i dag. Fin tur over! Vi spaserte målbevisst langs hele strandpromenaden bort til strendene. På veien bort fikk vi sett på mange flotte yahter i millionklassen som ligger til kai her. Strendene er lange og ligger på begge sider av byen fant vi ut. Vi betalte ikke for solstoler, bare satte oss ned på stranden man ikke betaler noe for å være på. Vi hadde med strandhåndkær fra båten. Enkelt og greit!

Etter noen timer langs stranden gikk vi bort til handlegaten. Det meste var åpent her selv om det var søndag. Vi lette etter en matbutikk og fant en i nærheten av Gamlebyen. Endte opp med å gå gjennom hele dette området også før vi svingte inn og tilbake til havna igjen. Kost oss veldig i Cannes i dag! Fått masse fine bilder fra byen. Og i dag fikk vi et helt annet inntrykk av denne byen når været var så bra. La også merke til at de har flotte strender nede ved Gamlebyen også. Dette la vi ikke merke til når vi kom, og jeg skjønner nå at vi ikke hadde trengt å gå så langt som vi gjorde. Da vet vi det til neste gang .. I kveld forlater vi Cannes og den Franske Riviera og setter kursen mot Italia igjen.

#frankrike #søndag #cannes #helg #cruise #foto #juli #reise #sommer

Booking.com

(function(d, sc, u) {
var s = d.createElement(sc), p = d.getElementsByTagName(sc)[0];
s.type = ‘text/javascript’;
s.async = true;
s.src = u + ‘?v=’ + (+new Date());
p.parentNode.insertBefore(s,p);
})(document, ‘script’, ‘//aff.bstatic.com/static/affiliate_base/js/flexiproduct.js’);