Siste dag i Bergen

I går hadde vi vår siste hele dag her i Bergen. Været var helt elendig hele dagen. Tåke og regn fra morgen til kveld. Flaks at vi dro opp til Fløyen nesten med engang vi kom her på tirsdag, og mens himmelen et sjeldent øyeblikk var blå her i byen. Siden da har det bare regnet. Regnet mye! Hadde vi dratt der i dag hadde vi ikke sett noe som helst pga tåken og det ville ha blitt bare en eneste stor kjip opplevelse. Heldigvis fikk vi det med oss, og det var er fint øyeblikk helt til den lille begynte å kaste opp over hele seg og hele Fløyen. Det samme med Akvariet i Bergen. Hadde ikke vært den hyggligste dagen å tilbringe der i går. Både sjøløve showet og pingvin presentasjonen er utendørs og i går ville vi ha regnet bort bokstavlig talt. Sånn er høsten her på Vestlandet.

Vi brukte dagen i går til å sove litt lengre enn de andre dagene. Jeg følte meg heldigvis bedre når jeg sto opp. Den lille har også begynt å få litt farge i kinnene igjen etter å ha vært skikkelig dårlig noen dager. Og de siste 2 dagene har vi også klart å spise litt frokost begge to. Hotellet vi bor på ligger 50 – 100 meter unna butikkene i sentrum. I går var vi å handlet inn forskjellige ting som jeg tror datteren min som går på UWC trenger og vil bli glad for. I dag reiser vi herfra og mot neste stopp som er å besøke henne på UWC skolen som hun går på. Det er meldt dårlig vær: pissregn og kaldt. Men begynner å bli vant med det nå, så skal prøve å ignorere det. Jeg håper vi klarer å finne fram dit vi skal i dag for vi har aldri vært der før. Takk og lov for at det finnes GPS!

#bergen #høstferie #vestlandet #oktober #uwc #reise

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg