Endelig sommerferie!

Hurra! Endelig har jeg fått sommerferie! Det blir godt med en etterlengtet pause fra jobb de neste ukene. Se og oppleve andre ting og mulighetene til å lade opp batteriene igjen etter en intens vår og lange arbeidsdager. Været er helt elendig! Nesten som høst. Her finnes det ikke blå himmel, varme eller sol, men 12 grader og regn. Det gjør ingenting. Vi har bestemt oss for at dårlig vær ikke skal hindre oss i å ta turen ut.

I dag gikk turen tilbake til vår favoritt Talormade med gode venner for å prøve å få tak i donuts med Snickers og pavlova fyll. Dessverre så hadde de ikke de i dag. Jeg ble fortalt av en ansatt at de lager donuts i 110 ulike smaker og det varierer hvilke de har i butikk. Det begynte allerede å bli tomt når vi var der i formiddag. Jeg og den minste endte opp med å dele en donut med brownie i stedet for, og den var også knallgod! Siden jeg ikke fikk tak i det jeg skulle ha i dag må jeg tilbake igjen snart. Hehe! De er bare sååå gode! Jeg elsker de!!

Vi var også en tur innom det nye biblioteket igjen. De vi var sammen med i dag har ikke vært inne og sett det ennå, så vi tenkte at vi måtte vise de hvor flott det er. Det ligger jo like i nærheten av favoritten Talormade i Bjørvika. Når vi kom inn så vi at det var altfor mye folk der, og det var bare slitsomt å være der. Tror det er lurt å komme like etter de åpner, tidlig morgen, eller sent på ettermiddagen/ kvelden. Når vi gikk forbi senere var det lang kø for å komme inn. Lurt å unngå formiddagen, for da virker det som alle har tenkt seg dit.

Ellers hadde vi store planer om å begynne å pakke til ferie i dag, men har i stedet for brukt masse tid på å lete etter en bok overalt i butikker og på nett. Jørgen + Anne = Sant av Vigdis Hjorth var en av de bøkene jeg elsket å lese når jeg var yngre. Tenkte at det var perfekt å introdusere den for den minste nå som hun skal begynne i 3 klasse etter sommeren. Det viser seg at boken er utsolgt over alt. Utrolig at denne boken som kom ut første gang i 1984 fremdeles er like populær! Noen andre som også husker denne fine boken fra barndommen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg