Ferie på en yacht

Som de fleste andre hadde vi planer for årets sommerferie som det ikke blir noe av. Vi hadde tenkt å reise på cruise med Celebrity Cruises igjen. De har et helt nytt cruiseskip i år, Apex, som vi hadde tenkt å tilbringe våre ferieuker på. I fjor var vi på Edge og det var veldig bra! Den planlagte turen i år ble, ikke overraskende, kansellert for noen uker siden. Vi hadde heldigvis bare betalt depositum for turen. Hadde heller ikke bestilt flybilletter siden det var usikkert om jeg i det hele tatt ville få ferie i år. Lenge har helsepersonell blitt nektet å reise ut av landet og vi var ikke sikker på om det også ville gjelde når de nå gradvis åpner opp igjen for utreise til enkelte land. Uansett, vi har flyttet disse ferieplanene til neste år og begynte å tenke på andre alternativer til årets sommerferie.

Etter at man ble anbefalt å ha ferie i eget land i år, begynte jeg å tenke på alle de stedene jeg alltid har hatt lyst til å se, men som vi ennå ikke har sett. Nå er det et perfekt tidspunkt til å gjøre noe med nettopp det! Når jeg tilfeldig kom over en annonse fra Sea Dream Yacht Club falt alle bitene på plass. Sea Dream er et norskeid selskap med norske kapteiner som vanligvis seiler i Middelhavet og Karibien. Yachtene har bare 112 gjester ombord og et mannskap på 95. De har seilinger som går til alle de stedene vi ønsker å se. Link finner du HER! Vi skal i juli dra med Sea Dream fra Bergen til Olden, Geiranger, Ålesund, Flåm, Rosendal, Skagerak og tilbake til Oslo. Gleder oss vilt! Den minste har fremdeles lyst å reise til Legoland og vi skal prøve å få til en uke i Danmark også.

6 kommentarer
    1. Dette blir en spektakulær reise for dere 😀 Krysser fingre for at veret er med dere! Dere skal inn i mitt område og min natur. Spektakulære naturområder og mye å se 😀 Geiranger er bare lekkert!

      1. Har alltid drømt om å se disse stedene, så gleder meg enormt mye til å endelig få oppleve de!! Har du noen tips av hva jeg ikke må gå glipp av når jeg er der? Det jeg er litt bekymret for er været. Det er jo ikke så bra om dagen dessverre. I dag var det 12 grader her og regn hele dagen. Men mulig det er bedre der du bor enn her på denne kanten?

    2. Her blåser det faktisk liten storm nå……… men det snur og siger av 🙂 Det har vært litt dårlig ver rundt om i hele Norges land etter hva jeg har sett 🙂

      Jeg tror dere får fantastiske dager på skipet, med sightseeing fra sjøsiden. Vet ikke om dere stopper opp og skal går turer eller bli fraktet rundt i tillegg?? Ålesund – da må man kanskje få til å gå “trappene” opp til Aksla – restauranten og utsikten der 🙂
      Geiranger er spektakulært inn gjennom fjorden med alle fossefall…………… gå trappene i gerianger – langs fossen der – opp til Union hotell………..

      Olden = Briksdalsbreen om dere blir fraktet dit 🙂

      Mye å ta tak i !

      Ved anledning anbefaler jeg dere LOEN = Alexandra hotell – Loen skylift……………..

      Ønsker dere god tur!

      1. Tusen takk! Det blir sikkert flott uansett vær, men hadde vært fint med litt blå himmel og ikke bare regn og regnjakke. Krysser fingrene for at været blir bedre igjen når det nærmer seg. Takk for supre tips også! Har tenkt på det utsiktspunktet i Ålesund. Gleder meg til å se den flotte utsikten derfra.

    3. Fra utsiktspunktet på Aksla, ser du ut i havet – mot noen øyer langt der ute – og litt til venstre i det bildet du får – der sitter jeg på en liten øy i bildet 😀

      Ønsker dere godt feriever og mange flotte opplevelser!

    4. Hvilken øy bor du på? Håper det ikke er overskyet den dagen vi står på toppen av Aksla. Har alltid hatt lyst til å opp til dette utsiktspunktet i Ålesund. God ferie til deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg