Helg i Oslo

Denne helgen har jeg fri. Hurra! Og disse dagene har jeg tenkt å utnytte mest mulig. Ingenting passet vel bedre enn at det er sydentempratur ute i Oslo. Tidlig i formiddag dro vi ned til Aker Brygge. Den lille går nemlig på en kunstklubb på Astrup Fearnley Museet. Mens den lille fikk en solid innføring i abstrakt kunst kunne jeg kose meg på utstillingene på museet alene. Her er det alltid noe nytt, fint og rart å kikke på, og jeg har funnet ut at jeg elsker all den fargerike samtidskunsten som henger på veggene her. I alle fall noe av det. For alle de foreldrene som ikke vil kikke på kunst så finnes det også verdens største  og mykeste stoler der som vi kan forsvinne ned i. Nesten som å være på en liten ferie når man venter der i halvannen time. Etter kunstsamling for den lille ventet en benk i solen. Vi har spist is og kikket på alle båtene. I dag var en av de dagene det føltes ut som at hele byen var ute å gikk tur. På vei hjem telte vi alle foodtruckene som er plassert langs Tjuvholmen og Aker Brygge. Jeg mistet fort tellingen for det var så mye annet å se på også. Den lille telte seg fram til 9! Nå skal vi henge opp verdens største klesvask ute og nyte at det fremdeles er et lite snev av sommer over hovedstaden.

2 kommentarer
      1. Nydelig dag! Var herlig å kunne kaste jakken. Folk gikk i sommerklær, bar overkropp og sandaler i dag på Aker Brygge. Hatt flere grå dager med regn siste uken, så var godt å kjenne på litt ‘sydenvarme’ igjen. Ja takk til mange flere fine dager som dette før høsten kommer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg