Ingenting er som før

På vei til jobb i går, som helsepersonell som jobber på sykehus, merket jeg hvor mye byen jeg bor i har forandret seg de siste dagene. Vanligvis er Oslo sentrum full av folk en tidlig lørdag ettermiddag, men i går var det bare meg, og ingen andre, som var på T banestasjonen på Stortinget. Det var likt når jeg dro hjem igjen og det var blitt lørdagskveld. Mange steder var det kun jeg som var ute og gikk. Som en spøkelsesby. Helt stengt ned. Tom uten mennesker. Rart å se en hovedstad som vanligvis er så travel som dette. Men i disse dager får vi prøve å hygge oss mest mulig innendørs i eget hjem og i egen by. Det er det eneste rette akkurat nå.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg