Nedtelling til høstferie

Om nøyaktig 7 dager sitter vi på et fly på vei til høstferie og vekk fra hverdagen. Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg valgte å ‘snekre’ sammen min egen billige ferie hjemme, fremfor å bestille en dyr pakkereise via et reiseselskap. Gjør man det selv får man det akkurat som man vil ha det. Det enkle er ofte det beste. Jeg har registrert at flyselskapene de siste dagene har skrudd opp prisene voldsomt. Vi betalte bare knappe 300 kr pr person for flybilletter med SAS. Nå koster det 5 ganger så mye en vei. Vi skal heller ikke betale mange hundrelappene for et fint hotell med frokost. Det er nemlig fult mulig å reise billig og bo bra på budsjett, selv i skoleferiene.

I går syntes jeg oppriktig synd på alle de som hadde brukt en hel liten formue på pakkereiser i høstferien med Ving, og sto i fare for å ikke få reist. Veldig fint for alle de at det ordnet seg, selv om det så mørkt ut lenge. De fleste hadde nok ikke hatt muligheten til å bestille seg en ny ferie heller når de allerede hadde brukt mye penger på ferien de hadde bestilt. Tror det fort kunne tatt tid med å få tilbake pengene sine. Oppfordrer alle til å ordne turer selv! Det er ikke vanskelig å ordne alt sammen selv og en av de morsomste tingene med å reise er jo planleggingen! Jeg håper de gjenværende selskapene for pakkereiser nå gjør endringer for å klare å overleve markedet. Tilpasse seg bedre den nye måten reisende tenker på i dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg