Olden

Aller første stopp på denne ruta var Olden hvor vi våknet opp og var i går. Dette er et sted jeg alltid har hatt lyst til å besøke. Jeg tenkte at det bare var et par timer unna Bergen og at vi kom til å kjøre i sneglefart bort. Men vi kjørte hele natta og det var perioder med røff sjø og mye bevegelse. Først tenkte jeg at det bare var oss som ikke har vært på sjøen på lenge, men så at andre ombord også følte det samme. Kapteinen prøvde hele tiden å svinge og få det mer behagelig for oss. Det hjalp å ta noen turer ut i frisk luft og til slutt bare legge seg helt flatt ned. Det var også noen perioder hvor det var helt rolig. Vi sovnet uansett på er eller annet tidspunkt den natten. Blir sikkert bedre når vi blir vant med bevegelse på sjøen igjen.

I Olden kunne vi bli med på 2 turer om vi ville. Det var tilbud om tur til Loen Skylift og for å se Briksdal isbre. Jeg har forstått at Loen Skylift er veldig bratt så vi valgte å ikke bli med på det. 1000 meter rett opp et fjell. Angret kjempemasse når jeg så bildene til de som dro dit. For en utsikt! Vi dro på en liten tur til Loen på egenhånd. Se neste innlegg! Olden sentrum er ikke stort, men her er det flere Outlet butikker, og de har også åpent om søndager. Her finner du merkeklær som Bergans, Skogans, Helly Hansen og andre merker til inntil 50 % avslag. Butikkene er fulle av ytterklær, regntøy, fleece, varme gensere, treningsklær og turutstyr til halv pris. Verdt å ta turen innom! Her kan man gjøre mange kupp.

Det som også var hyggelig i går var at jeg overraskende ble oppringt av venner fra barnehagen til min yngste datter. De var også tilfeldigvis i Olden og hadde lyst til å møte oss. Stor stas for barna å få hilse på hverandre igjen. De har ikke sett hverandre siden de sluttet i barnehagen. Kjekt å se de igjen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg