Reiseplaner neste år


Nå er det ikke så lenge før det er et nytt år, og jeg har allerede begynt å tenke på ting og steder jeg har lyst til å oppleve i det nye året 2020, som snart venter på oss med blanke ark.

1.  I april neste år lanserer Norwegian flere nye ruter. Fra Oslo blir det blant annet direkteruter til de flotte byene Poznan og Wroclaw i Polen. Etter å ha vært 3 ganger i Gdansk bare i år er jeg klar for å se noe nytt i landet som jeg har blitt så glad i. Begge disse byene står derfor på ønskelisten for neste år. Flyprisene dit er lave og det er ingen grunn til å sitte hjemme.

2. Til sommeren har jeg lyst til å reise tilbake til de greske øyene og Hellas. Det er lenge siden vi har vært der nå, og jeg tenker stadig på gode minner vi har fra alle besøkene vi har hatt på blant annet vakre Santorini og Mykonos. Jeg har funnet drømmeruten som går dit neste sommer, men det er med cruiseskipet Celebrity Edge, og det var vi jo på i sommer. Derfor har jeg heller lyst å gjøre noe nytt neste sommer.

I april neste år blir det også lansert et nytt cruiseskip: Celebrity Apex. Min magefølelse sier at jeg skal på det. Dermed er det bare å håpe på at jeg skal klare å overtale resten av familien til å få lyst til det samme. Er de med er planen å tilbringe noen uker ombord på helt nye Apex til sommeren som kommer.

Jeg kjenner noen fine folk som allerede har bestilt med Celebrity Infinity neste sommer, så det er også et alternativ vi har. På dette skipet er det gode tilbud og lavere priser. Men dette er et eldre skip og jeg liker bedre de nye. Vi får se hva som skjer og hva de andre i familien har mest lyst til å gjøre.

3. Jeg har en datter som flytter utenlands til høsten neste år. Hun søker på ulike universitet rundt om i verden nå. Hvor hun ender opp er det ingen som vet ennå. Det kan bli en plass i Europa, men det kan også bli et land mye lengre vekk. Uansett hvor hun drar i verden så har vi lyst til å besøke henne dit hun flytter. Dermed blir det en tur til en foreløpig ukjent plass, engang mot slutten av neste år før jul.

4. Den minste vil til Legoland. Jeg har lovet henne at vi skal dit i løpet av en skoleferie eller en helg i det nye året, siden det ikke ble i år som vi hadde tenkt. Så det er også på listen over ting vi har bestemt oss for å gjøre neste år.

Dette er planer forløpig. Det kan fort bli noe mer eller noe annet kjenner jeg meg selv rett. Noen andre som har begynt å tenke på steder dere vil reise til og oppleve neste år?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg