Rosendal

Torsdag våknet vi opp i nydelige Rosendal. Dette er et sted jeg har gode barndomsminner fra. Husker at vi besøkte Baroniet fra 1600 tallet flere ganger og at dette var et sted jeg likte godt. Når jeg så vi skulle hit med Sea Dream bestemte jeg meg for at dette var et sted jeg hadde lyst til å vise min yngste datter som aldri har vært her før. Etter en god frokost ute på dekk ble vi kjørt inn i en livbåt fra yatchen til havna i Rosendal tidlig formiddag. Herfra er det bare en fin liten rusletur til Baroniet. Selve Baroniet var stengt, men rosehagen, en cafe og en utstilling hadde åpent. Her kom også mine foreldre for å treffe oss. De kjørte i 3 timer, fra det stedet de bor på Vestlandet, bare for si hei til oss mens vi var i Rosendal. Koselig!! Vi var tilbake igjen på yatchen allerede klokken 13. Her ventet lunsj som vi også spiste utendørs på dekk. Mens vi fremdeles lå ankret opp kom også søsterskipet Sea Dream 1 Rosendal. De kjører en 12 dager rute opp til Nord Norge med blant annet stopp i Lofoten. Vi seilte fra Rosendal i strålende solskinn og oppover langs hele kysten av Vedtlandet. Stor stas at vi også kjørte gjennom min hjemby Haugesund. Her sto familie å vinket til oss med flagg langs ruten! Siden torsdag ettermiddag har vi vært på havet til og fra Skagen i Danmark. Her hadde vi knapt dekning de 24 timene vi var på havet på vei bort og heller ikke på vei tilbake. I dag kom vi tilbake til Oslo igjen. Etter en god frokost på dekk gikk vi av tidlig i formiddag. Har vært en veldig fin tur! Kommer med tips til hva man bør se og oppleve i Skagen i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg