Skagen

Skagen var siste stopp på seilingen vi hadde med Sea Dream Yatch Club. Dette stoppet hadde jeg både gruet og gledet meg til. Jeg hadde hørt at Skagen var veldig fint, men gruet meg til den lange seilingen opp dit. Dette var den lengste etappen vi skulle ha på havet og jeg vet at dette er en strekning som kan være røff. Vi seilte fra Rosendal torsdag ettermiddag i fint vær. På vei til Skagen seilte vi langs hele kysten av Vestlandet og passerte både min hjemby Haugesund, Karmøy og Stavanger bare for å nevne noen steder vi så på veien. Over Skagerrak gikk det fint! Vi hadde både vind, regn og surt vær, men det gikk bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Vi fikk også komme opp igjen på broen til Kapteinen for å ta bilder av Skagerrak, men det var tåke og helt grått og vi kunne ikke se noe. Det ble ingen panorama bilder av havet med blå himmel som jeg hadde håpet på å få. Fredag ettermiddag kom vi til Skagen etter 24 timer på havet. Der regnet det og var surt. Heldigvis klarnet det fort opp og været ble fint. Før vi gikk i land fikk vi informasjon om alt vi kunne se og gjøre her. Vi oppdaget at dette var stoppet hvor det var mest å se, men at dette var stoppet hvor vi hadde minst tid. Mange ombord var skuffa for at vi bare hadde et par timer her. Etter å ha seilt i 24 timer føltes det surt at vi bare hadde 3 timer i land. Flere hadde ønsket at vi heller hadde hatt mindre tid på noen av de andre stoppene og mer tid her. Skipet forlenget stoppet med 1 time etter mye om og men, men selv det var litt knapt med tid. I Skagen er det nemlig mye å se og oppleve. Her finnes det masse flotte strender, gamle kirker, fyrtårn, museum fylt med masse spennende historie og en gågate full av fine butikker og masse spiseplasser. Fra havna og inn til sentrum fikk vi en gratis shuttle buss. Vi fant raskt ut hva vi ville se mens vi var her og brukte 3 timer utendørs på et sted. Skal fortelle mer om den flotte og spennende plassen vi valgte å se her senere.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg