Sverige

I går kjørte jeg og en kollega til Charlottenberg i Sverige for å handle. Fra Lillestrøm tok det cirka 1,5 time å kjøre hit. Vi hadde planlagt å dra tidlig så jeg kunne rekke skolevslutning på skolen til den lille på ettermiddagen. Dessverre så ble det en dårlig start på dagen fordi det hadde vært tunnelbrann på T-banen og dermed kom jeg ikke så langt … Det var satt opp buss for bane som flere hundre skulle benytte seg av i stedet for. Det endte med totalt kaos og trengsel. Og bussen som jeg omsider kom meg på ble stående bom fast i trafikken. Morgenrushet i Oslo kan fort bli helt spinnvilt! Dermed ble min kollega sittende lenge å vente på meg før jeg omsider kom jeg bort til Lillestrøm. Når vi så kom over grensen til Sverige hadde vi mye mindre tid enn planlagt. Heldigvis er vi begge effektive i shopping! Og jeg hadde jo på forhånd tenkt at jeg skulle begrense meg og ikke trengte så mye. Lenge siden jeg var å handlet i Sverige og hadde helt glemt hvor stort utvalg det er i butikkene og hvor lave prisene er i forhold til hjemme. Når jeg sto inne på den gigantiske matbutikken Hypermarket tenkte jeg på hvor tragisk Kiwi er i forhold til dette. Hvorfor har vi så dårlig utvalg hjemme i matbutikkene? Og hvorfor har vi så høye priser? Vi var også innom Gottebiten, som er en butikk med enormt utvalg i bare godteri, sjokolade og drikke. Helt sinnsykt utvalgt!!! Brukte halve tiden her på å bare gå rundt i sjokk. Vi var innom også Dollarstore som er en annen billig butikk litt lik Rusta, bare mye billigere. Jeg fant noen julepresanger på kjøpesenteret i Charlottenberg og vi rakk å spise burger på Joe’s Diner. Så gikk turen hjem igjen med minst 14 bæreposer hver. Mange fristelser overalt, stort utvalg, lave priser og vet at jeg snart må tilbake. Klarte å være hjemme igjen akkurat i tide til avslutningen på skolen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg